tirsdag den 29. januar 2013

Fra stofrester til beklædning

Jeg har gang i flere forskellige eksperimenter med de skønne rester af uldjersey, som jeg har købt hos Lino Mio. Nogle af mine tidligere frembringelser har jeg vist i dette indlæg. Men nu er her lidt nyt.

Lækre stofrester i 100 % uld.

Jeg har denne gang leget med at lave "nyt" stof af resterne.

Herunder ses en lille fotoserie, der viser, hvad jeg har gjort.


Jeg bruger min rullekniv, lineal og skæreplade rigtig meget. Også her, hvor jeg skærer stofstykkerne i 10 cm brede strimler.


Her er strimlerne overlocket sammen, så der nu er en masse laaange strimler.

Her har jeg overlocket strimlerne sammen. Hvis du vil gøre noget lignende, er det meget vigtigt, at du starter skiftevis fra den ene og den anden ende. Det var jeg ikke opmærksom på i mit første førsøg. Hvilket resulterede i et meget skævt stykke stof....

Arbejdet med det skæve stofstykke var dog ikke helt forgæves, for det blev til dette skønne tørklæde/rør.

Anden gang lykkedes det at få et nogenlunde lige stykke stof. Jeg presser sømmene, inden jeg arbejder videre med stoffet.

Her har jeg lagt mit mønster op på stoffet. 

Og her er så det færdige resultat. Jeg har ladet sømmene været synlige, men sammensyningssømmene er på  vrangen.



Det har været rigtig sjovt at lege med. Det blev en temmelig tidskrævende bluse. Men den er så til gengæld også helt unik. Og så blev der jo også et bonustørklæde ud af det. ;-)

Ha' en dejlig dag.

Malene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar