søndag den 4. august 2013

Mere fra Kerteminde

I uge 27 underviste jeg på Kreativ Familieuge i Kerteminde. Manden og ungerne var med, så det blev en kombineret arbejds-/ferieuge.

Det er en dejlig måde at være sammen med familien. Ungerne elsker det, selvom de endnu er så små, at de ikke kan deltage ret meget i værkstederne. Men bare det at bo på skolen, lære nye mennesker at kende, ta' på små udflugter i omegnen er de helt vilde med. Kig selv med her:


"Hvis jeg må smage din is, må du også smage min."  
Aftensol ved Kerteminde Kirke. 
Udstilling på museet om badelivet gennem tiden. Godt man ikke længere bruger strikkede uldne badedragter...!

Ældstesønnen leger med lyset foran udstillingsplakaterne.

Smukt vinduesparti på museet.

Min dejlige ældstesøn.

På rundvisning blandt skulpturerne ved Kerteminde Art Festival.

Mellemsønnen fandt en kæmpe is. Der desværre kun var af plastic....

På havnen.

Hm, både bryster og tissemand... 
Endnu en skulptur undersøges.

Mmmm, så blev det til en ægte én af slagsen! 
Udsigten nydes. 
Foran skolen hvor Kreativ Familieuge finder sted.

"Jeg har fundet en kridtsten! Kom og se!"

Hov hov drenge, der er altså ting, man ikke gør på en kirkegård! 
Her var vi da heldigvis liiige kommet udenfor kirkegården...
Fotoet inspirerede mig senere til dette maleri.

I udsigtstårnet på Munkebo Bakke. 
"Jeg kan se hele verden! Og hele byen!"

Så smides der sten i vandet ved Gabet.

Ind på stranden efter flere sten.

Og moren har også en svaghed for sten...

"Se mor, jeg har en blomst til dig!" 
Der arbejdedes flittigt på mit kursus i flettede tasker.

Og der blev frembragt mange fine ting. 
Også om aftenen hvor folk rykkede udendørs. 
Her lidt af drengenes og mandens produktion. Man var ikke i tvivl om, hvor de befandt sig... 
"Jeg har fanget en torsk!" 
"Pas på hvor du træder!" 
På Fynshoved nydes vandet...
...Og sandet. 
Moren er vist lidt af en landkrabbe...

"Se mine hugtænder!" 
"Mmmm, is igen!" 
"Mon jeg ikke lige skulle sætte mit fingeraftryk på noget af alt det fine blanke dér?!" 
Så går turen atter mod Sydfyn. 
...Efter en god og trættende uge.

Ha' en dejlig søndag. 

Malene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar