tirsdag den 26. marts 2013

Malehygge, inspiration og masser af snak.

Jeg er begyndt at mødes jævnligt med en dejlig malerveninde, Ilona. Hun har det skønneste atelier/værksted/galleri i en længe i den hyggelige firlængede gård, hvor hun og manden bor. Vi mødes fra morgenstunden, og så maler vi, drikker te, sludrer, og har det altså bare SÅ hyggeligt!

Langt de fleste kunstnere arbejder jo meget alene, og man har ofte brug for ro og fordybelse. Men det kan altså også være vidunderligt at komme ud og møde kollegaer, som man kan sparre med. Både Ilona og jeg er glade for vores malemøder, og glæder os altid begge, til vi skal ses næste gang. Tiden flyver afsted, og når jeg kører hjem er jeg altid opfyldt af energi.

Ilona arbejder meget med voksmaleri. Det er spændende at se, hvordan processen er helt forskellig fra andre maleteknikker. Jeg skal lige nævnte, at det altså ikke er Ilonas arbejde i forgrunden. -Det er en af mine igangværende collager...

Ilonas dejlige lyse galleri.

Et af Ilonas spændende voksmalerier. Hun er ved at lave sin hjemmeside om, så der er desværre ikke noget at linke til p.t..

Endnu et af Ilonas smukke værker.

Køerne er nysgerrige, og kommer af og til hen og kigger lige ind på os.

Her er jeg i gang med et stort maleri/collage.

Lidt senere, men stadig ikke færdigt.

Jeg vil klart anbefale andre kunstnere at finde nogen at mødes med af og til. Det er utrolig givende!
Ja, jeg kan da også nævne, at jeg har andre, som jeg mødes og syr sammen med, for dér kan det jo være ligeså dejligt at give og få inspiration fra hinanden.

Ha' en god dag. :-)

Malene.

2 kommentarer:

  1. Det er et tip, som jeg helt klart vil benytte. Tak for et kig ind i dit dejlige univers :).

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt, Heidi. Tak fordi du kiggede med! ;-)

      Slet